Samochody i autobusy mają być mniej hałaśliwe
ochrona środowiska | Unia Europejska zaostrzy normy dla producentów aut. Pojazdy mają jeździć o kilka decybeli ciszej niż teraz.
Troska o zdrowie unijnych obywateli, a także o ochronę środowiska przyświecała europosłom, którzy chcą, by na ulicach miast było ciszej. I producenci samochodów czy autobusów mają tak projektować silniki, aby docelowo generowały hałas o sześć decybeli niższy niż obecnie. Takie rozwiązanie przewiduje przyjęta przez Parlament Europejski propozycja zmiany dyrektywy 701/157/EWG o dopuszczalnym poziomie hałasu i układzie wydechowym pojazdów silnikowych.
Wymagania dla pojazdów mają być wprowadzane etapami. Pierwszy etap zmian obejmie auta produkowane od 1 lipca w 2016 r. Następna redukcja hałasu w autach nastąpi w 2020 r., a ostatnia cztery lata później.
Nowe standardy
Producenci aut osobowych mają w tym czasie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta