Europa znów nam ucieka
W 2013 r. banki detaliczne w Polsce spowolniły pogoń za Europą Zachodnią. Wskaźnik przychodu na klienta spadł, na Zachodzie wzrósł w porównaniu z 2012 r.
Maciej gawinecki, Marcin Sieczek, Marta szostak
Poziom zysku na klienta udało się w Polsce zachować na poziomie z poprzedniego roku, banki zachodnie wyraźnie poprawiły ten wskaźnik.
„Retail Banking Radar" to coroczny raport globalnej firmy doradztwa strategicznego A.T. Kearney, podsumowujący trendy minionego okresu i przewidujący perspektywy na kolejny rok w europejskiej bankowości detalicznej. Analiza wyników osiąganych przez polskie banki pozwala stwierdzić, że „rok ubiegły i obecny dla wielu bankowców to lata zaciskania pasa i stawiania czoła malejącym dochodom". Jest to czas inwestycji w nowe technologie, mające dostosować banki do funkcjonowania w świecie cyfrowym i umożliwić stawienie czoła konkurencji firm spoza sektora bankowego.
2012 był ostatnim rokiem rekordowych wyników polskich banków i szybkiego nadrabiania dystansu do Europy Zachodniej. W 2013 r. przychód na klienta zmalał o 5 proc. wobec 2012 r. i wyniósł...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta