Billboard nie może rozpraszać kierowców
Przedsiębiorca, który chce umieścić swoją reklamę w pasie drogowym, powinien wykazać, że takie rozwiązanie jest szczególnie uzasadnione i nie spowoduje zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Spółka chce umieścić swoje reklamy w pasie drogowym. Czy przy ubieganiu się o zezwolenie zarządcy drogi musi udowodnić, że takie reklamy nie wpłyną negatywnie na ruch drogowy na tym obszarze? – pyta czytelnik.
Tak.
W ustawie z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (dalej: u.d.p.) przewidziano, że zabrania się w pasie drogowym czynności, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach lokalizowanie w pasie drogowym obiektów budowlanych bądź urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta