Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Billboard nie może rozpraszać kierowców

05 września 2014 | Dobra Firma | Anna Puszkarska

Przedsiębiorca, który chce umieścić swoją reklamę w pasie drogowym, powinien wykazać, że takie rozwiązanie jest szczególnie uzasadnione i nie spowoduje zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

  • Spółka chce umieścić swoje reklamy w pasie drogowym. Czy przy ubieganiu się o zezwolenie zarządcy drogi musi udowodnić, że takie reklamy nie wpłyną negatywnie na ruch drogowy na tym obszarze? – pyta czytelnik.

Tak.

W ustawie z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (dalej: u.d.p.) przewidziano, że zabrania się w pasie drogowym czynności, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach lokalizowanie w pasie drogowym obiektów budowlanych bądź urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego może...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9933

Wydanie: 9933

Spis treści
Zamów abonament