Ochroń swój znak
Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie rynku bez znaków towarowych. Dzięki odróżniającemu charakterowi pozwalają przedsiębiorcom budować swoją pozycję. Nabywcom zaś powtarzać sprawdzone zakupy oraz unikać tych, z których byli niezadowoleni
Znaki towarowe są niezbędne w strategii marketingowej firmy.
Znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które odróżnia towary/usługi jednego przedsiębiorcy od tych pochodzących od innego. Może nim być np. słowo, liczba, litera, grafika, trójwymiarowy kształt, dźwięk. Zasadniczo musi to być znak nadający się do graficznego przedstawienia, stąd też na niekonwencjonalne oznaczenia (jak np. zapach, pojedynczy kolor nieposiadający formy) raczej trudno będzie uzyskać ochronę.
Z reguły jest tak, że aby uzyskać wyłączność na posługiwanie się oznaczeniem dla określonych towarów lub usług, należy je zarejestrować. Wyłączność oznacza, że żaden inny przedsiębiorca nie będzie mógł oferować takich samych (lub podobnych) towarów/usług pod takim samym (lub podobnym) oznaczeniem. Chodzi o to, by tam, gdzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta