Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ochroń swój znak

11 września 2014 | Dobra Firma | Barbara Załęcka
W procedurze krajowej wniosek o rejestrację składa się do polskiego Urzędu Patentowego
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
W procedurze krajowej wniosek o rejestrację składa się do polskiego Urzędu Patentowego

Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie rynku bez znaków towarowych. Dzięki odróżniającemu charakterowi pozwalają przedsiębiorcom budować swoją pozycję. Nabywcom zaś powtarzać sprawdzone zakupy oraz unikać tych, z których byli niezadowoleni

Znaki towarowe są niezbędne w strategii marketingowej firmy.

Znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które odróżnia towary/usługi jednego przedsiębiorcy od tych pochodzących od innego. Może nim być np. słowo, liczba, litera, grafika, trójwymiarowy kształt, dźwięk. Zasadniczo musi to być znak nadający się do graficznego przedstawienia, stąd też na niekonwencjonalne oznaczenia (jak np. zapach, pojedynczy kolor nieposiadający formy) raczej trudno będzie uzyskać ochronę.

Z reguły jest tak, że aby uzyskać wyłączność na posługiwanie się oznaczeniem dla określonych towarów lub usług, należy je zarejestrować. Wyłączność oznacza, że żaden inny przedsiębiorca nie będzie mógł oferować takich samych (lub podobnych) towarów/usług pod takim samym (lub podobnym) oznaczeniem. Chodzi o to, by tam, gdzie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9938

Wydanie: 9938

Spis treści
Zamów abonament