W starciu nie jesteś sam
Banki | Zaczynamy od złożenia reklamacji. Na tym etapie może pomóc rzecznik konsumentów. Potem spór może rozstrzygnąć arbiter.
Skorzystać z pomocy arbitra bankowego może każdy klient banku komercyjnego lub spółdzielczego (ale nie SKOK). Arbiter nie może angażować się także w spory z pozabankowymi firmami pożyczkowymi. Jeśli klient ma zastrzeżenia np. do ubezpieczenia kupionego w okienku bankowym, arbiter zajmie się sprawą jedynie wtedy, jeśli rzecz dotyczy nieprawidłowości przy sprzedaży polisy (np. klient udowodni, że został nakłoniony przez pracownika banku do zakupu niekorzystnego dla siebie produktu ubezpieczeniowego).
Najpierw złóż reklamację
Warunkiem sięgnięcia po pomoc arbitra bankowego jest wcześniejsze złożenie reklamacji w banku i zaczekanie na odpowiedź. Do arbitra można się udać, jeśli odpowiedź ta nie jest satysfakcjonująca lub bank w ogóle jej nie udzielił (przepisy prawa nie obligują go do tego, ale dobre praktyki nakazują, by odpowiedzieć na zastrzeżenia klienta w ciągu 30 dni). Dowód potwierdzający postępowanie reklamacyjne należy dołączyć do wniosku wysyłanego do arbitra.
Jeśli ktoś chce mieć pewność, że bank udzieli odpowiedzi, albo otrzymał odpowiedź, tyle że jest ona niezrozumiała, powinien zgłosić się do rzecznika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta