Muzycy eksperymentują z systemami sprzedaży
Rozrywka | Po Jay-Z i Beyonce na eksperyment zdecydowało się U2. Ich nowy album będzie dostępny wyłącznie w iTunes, i to za darmo – zapłacił za niego Apple.
magdalena lemańska
O nietypowym partnerstwie sprzedawcy muzyki i artystów poinformowano wczoraj przy okazji premiery nowego modelu iPhone'a. W październiku iTunes udostępni fanom grupy za darmo 500 mln ściągnięć nowego albumu U2 „Songs of innocence".
Ile kosztował ten nietypowy biznes, nie podano. Amerykańskie media spekulują, że w zamian za wyłączność Apple zapłaciło U2 i wydającemu płyty tej grupy Universalowi sporą sumę i zobowiązało się do wykorzystania pierwszego singla z tego albumu w międzynarodowej kampanii telewizyjnej swoich – wprowadzanych teraz do obrotu – nowych produktów. Umowa trzymana była w wielkiej tajemnicy i zaskoczyła rynek.
– Nawet my dowiedzieliśmy się o tym projekcie dopiero w dzień jego ogłoszenia. Będziemy teraz obserwować rozwój sytuacji. Zdecydowano się na krok dalej niż to,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta