Bony towarowe działają podobnie do rabatu
Sprzedawca rozdający w ramach akcji marketingowej wyemitowane przez siebie kupony o określonej wartości, które nabywca towaru dostaje do wykorzystania w jego sklepie w przyszłości, godzi się na obniżenie ceny przy ich realizacji.
Agnieszka Chamera
Realia dzisiejszego rynku sprawiają, że dostawcy wszelakich dóbr muszą podejmować wiele zabiegów, aby móc ostatecznie pozyskać klienta i sprzedać własny produkt. Sama jego jakość, dobra cena czy jeszcze lepsza reklama bardzo często już nie wystarczają, a przynajmniej nie na dłuższą metę. Stąd sieci handlowe, ale nie tylko, niemal prześcigają się w budowaniu coraz to nowszych programów sprzedaży premiowej, akcji marketingowych i innych udogodnień w robieniu zakupów, których celem jest nie tylko pozyskanie klienta, ale przede wszystkim zbudowanie jego lojalności i utrzymanie go.
Oczywiście celem artykułu nie jest analiza marketingowa takich działań, ale spojrzenie na inny ich aspekt – aspekt podatkowy. Nawet najlepszy marketingowo projekt musi być jeszcze prawidłowo ujęty w księgach dostawcy, tak aby ostateczny bilans takich działań nie wiązał się z niespodziankami w postaci nierozliczonych lub źle rozliczonych zobowiązań podatkowych.
Synonim pieniądza
Jedną z postaci premii, jaką możemy uzyskać w ramach takiej sprzedaży, są bony (zwane towarowymi lub rabatowymi), które uprawniają konsumenta do zakupu kolejnych towarów u danego dostawcy i zapłaty za nie bonami, które symbolizują określoną wartość w pieniądzu. Mamy więc wówczas do czynienia z sytuacją, w której sprzedający niejako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta