Firmy nie potrafią podnosić cen
W Polsce i na świecie wciąż najczęściej o klientów walczy się właśnie na ceny. Firmy widzą w tym wojnę wywołaną przez konkurentów.
Wystarczy zwrócić uwagę na przekaz reklam, aby się okazało, że konkurencja cenowa to wciąż najpopularniejsza metoda walki o klienta. Potwierdza to także międzynarodowe badanie firmy doradczej Simon-Kucher & Partners (SKP), w którym aż 83 proc. firm zadeklarowało, że spotyka się z rosnącą presją cenową. W Polsce odczuwa ją tylko nieznacznie mniej (81 proc.).
Na świecie aż 58 proc. przedsiębiorstw przyznaje, że obecnie prowadzi jakąś wojnę cenową. – 89 proc. uczestników o jej wywołanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta