Odkrywamy Brazylię
gospodarka | Wartość polskiego eksportu do kraju samby i futbolu w ciągu trzech lat prawie się podwoiła.
Anna Cieślak-Wróblewska
Pierwsze skojarzenia, jakie budzi Brazylia, to piłka nożna i karnawał w Rio. Kraj ten ma jednak znacznie więcej do zaoferowania. Przede wszystkim rynek: Brazylia jest siódmą gospodarką na świecie, a mieszka tam ok. 200 mln ludzi. Polskie firmy powoli zaczynają dostrzegać ten potencjał. W zeszłym roku eksport naszych towarów wzrósł o 21 proc. (do 560 mln dolarów), w 2012 r. – o 27 proc., a w 2010 – aż o 83 proc. – Bardzo istotne jest, że w Brazylii ciągle rośnie klasa średnia, a co za tym idzie, konsumpcja – komentuje Joanna Gosiewska-Kozłow, dyrektor finansowy Vershold Group.
– Polska może w Brazylii mocniej zaznaczyć swoją obecność w wielu sektorach. Szansą dla naszych firm jest np. rynek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta