Dają i rzadko odbierają
Reklamacje | Gdy zgłosimy nieprawidłową czy oszukańczą transakcję kartą, bank często szybko zwraca pieniądze, ale warunkowo.
janina blikowska
Miesiąc temu w „Moich Pieniądzach" opisywaliśmy przypadek pani Magdy, klientki Pekao. Ktoś wypłacił z jej konta kilka tysięcy złotych na Sri Lance. Bank niemal natychmiast zablokował klientce kartę płatniczą, a sprawą zajęła się stołeczna policja (na razie nie trafiła na trop złodzieja). Po czterech tygodniach bank zwrócił klientce pieniądze. Ale zaznaczył w swoim piśmie, że to warunkowe uznanie reklamacji.
Pani Magda pyta więc: co to znaczy? Czy bank zabierze mi pieniądze?
Klient musi wyrazić zgodę
Katarzyna Münnich z biura prasowego Pekao tłumaczy, że warunkowe uznania są stosowane w tym banku w przypadku reklamacji dotyczących kart płatniczych.
W grę wchodzą sytuacje, gdy klient kwestionuje transakcję, twierdząc, że została przeprowadzana przez niepowołaną osobę, gdy karta została skradziona, gdy doszło do skimmingu, gdy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta