Lot bez spalin i hałasu
technika | Ekologia zmusi inżynierów do wysiłku. Samoloty będą miały dwa rodzaje silników.
Do 2050 roku emisje dwutlenku węgla, decybeli oraz tlenków azotu będą zredukowane, odpowiednio, o 75, 65 i 90 proc. Taki cel stawia ACARE – Rada Doradcza ds. Badań nad Aeronautyką w Europie.
Jednak aby do tego doprowadzić, nie wystarczy ulepszanie dzisiejszych technologii, konieczne będzie skonstruowanie zarówno silnika, jak i całego samolotu nowej generacji. Jeśli chodzi o samolot, prace studyjne prowadzi wiele laboratoriów na świecie. Wszystko wskazuje na to, że będzie pasażerskim latającym skrzydłem. Natomiast ze względu na napęd będzie to samolot wielopaliwowy.
Inżynierowie koncernu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta