Czy to koniec wojny cenowej
Energetyka | PGE koryguje model sprzedaży w segmencie obrotu hurtowego i detalicznego. Celem jest poprawa marż.
Aneta Wieczerzak-Krusińska
Wdrażanie zoptymalizowanej polityki handlowej przez PGE zacznie się od stycznia.
To znaczący zwrot, bo dotąd największa grupa energetyczna w kraju bardziej niż na marże zwracała uwagę na zwiększanie wolumenu. Ale jak pokazują wyniki, taka strategia okazała się nieopłacalna.
Walka o zyski przeważyła
W III kwartale pogarszająca się marża na sprzedaży detalicznej do odbiorców końcowych negatywnie wpłynęła na skorygowany wynik EBITDA PGE (w segmencie obrotu był on ujemny na poziomie 53 mln zł), pomniejszając go o 80 mln zł.
Erozja marż w obrocie przełożyła się też na sprzedaż hurtową, choć tutaj marże były dodatnie.
– Nasza strategia w tym obszarze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta