Jak firma powinna przygotować skargę
PIENIĄDZE | Każdy przedsiębiorca, który ma udokumentowaną swoją sprawę ubezpieczeniową, powinien skorzystać z możliwości, jakie daje mu prawo do wniesienia skargi do rzecznika ubezpieczonych.
Skargę do rzecznika prowadzący działalność gospodarczą może skierować w związku z np. ubezpieczeniem komunikacyjnym, ubezpieczeniem mienia, odpowiedzialności cywilnej czy ubezpieczeniem kredytów. Podstawą do wniesienia skargi przez przedsiębiorcę może być nie tylko spór co do wysokości przyznanego mu odszkodowania lub świadczenia, ale także odmowa jego przyznania, opieszałość w prowadzeniu postępowania likwidacyjnego, czego rezultatem może być nieterminowe zaspokojenie roszczeń.
Niebagatelne znaczenie ma fakt, że postępowanie skargowe niejednokrotnie dotyczy wysokich kwot roszczenia. Fakt, że jest ono bezpłatne przy jednoczesnym prowadzeniu go przez podmiot profesjonalny, przemawia za tym, aby w pełni korzystać z tego narzędzia danego przedsiębiorcom przez ustawodawcę.
Rzecznik ubezpieczonych podejmuje czynności z urzędu lub na wniosek osób – w tym przedsiębiorców – które wystąpiły do niego ze skargą lub prośbą o interwencję oraz właściwych organów nadzoru, kontroli lub innych organów władzy publicznej. Po zapoznaniu się ze skierowanym wnioskiem rzecznik może podjąć czynność, wskazać przedsiębiorcy przysługujące mu prawa i środki działania, przekazać sprawę według swojej właściwości oraz odmówić podjęcia czynności, o czym musi powiadomić wnioskodawcę, uzasadniając swoje stanowisko....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta