Warszawa–Paryż 83 euro, do Rzymu za 90 euro
Tanio jest na tych rynkach, które szybko się rozwijają. W ubiegłym roku przewozy w Polsce wzrosły o 8 proc. w porównaniu z rokiem 2013.
danuta walewska
Jeżeli Ryanair zdecyduje się operować z warszawskiego lotniska Chopina, a nie tylko z Modlina, żadna inna linia nie będzie miała szans na konkurowanie z jego ofertą. I to tak długo, jak irlandzka linia sobie tego będzie życzyła. Dzisiaj z cenami, jakie Ryanair oferuje w Polsce, nie może się równać żadna linia na jakiekolwiek trasie.
Według wyliczeń analityków z CAPA Aviation jeden kilometr przeleciany na trasie z Modlina do Wrocławia kosztuje pasażera tylko 4 centy amerykańskie. Pod warunkiem, że uda mu się kupić bilet w promocji. Analitycy CAPA nie wyłapali u Irlandczyków najtańszych taryf, bo zdarzają się bilety nawet po 9 i 19 złotych. Warunek: podróżujemy wyłącznie z bagażem ręcznym.
Jak to się robi
Ryanair ma pieniądze na promocję i system rezerwacyjny, który pozwala nieustannie żonglować taryfami. Ma też marketing, już ucywilizowany i plany zdobycia większych udziałów w polskim rynku. Mimo to jego samoloty na trasach wewnątrz Polski nie są wypełnione tak jak na przelotach zagranicznych, gdzie bilety są już o wiele droższe, bo przecież linia wypracowuje zysk, który w tym roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta