Afryka atrakcyjna dla polskich firm
To dobry kierunek rozwoju między innymi dla przedsiębiorstw, które szukają alternatywy dla swojego eksportu do Rosji i na Ukrainę.
Radosław Koszewski
W ciągu zaledwie jednej dekady Afryka zdołała zmienić swój wizerunek z kontynentu tkwiącego w zastoju gospodarczym na prężnie rozwijający się rynek. Dotychczas mianem tygrysów gospodarczych określano kraje południowo-wschodniej Azji. Jednak dynamiczny wzrost ekonomiczny w krajach afrykańskich sprawił, że wielu inwestorów postrzega szanse rozwoju własnych firm właśnie dzięki współpracy z tym kontynentem.
Żywność z Europy
Biznesmeni z Azji, przede wszystkim z Chin, mają duże doświadczenie w prowadzeniu biznesu w warunkach transformacji własnej gospodarki i wykorzystują to we współpracy z partnerami z Afryki. W 2013 r. Unia Europejska i Azja miały taki sam udział w obrotach handlowych Afryki, po 26 proc. Obroty handlowe pomiędzy Afryką a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta