Jak napisać ogłoszenie o naborze
Zatrudnienie | Pracodawca samorządowy ma prawo wybrać osoby, z którymi chce pracować. Jednak określając wymagania, musi dbać o to, aby nie postawiono mu zarzutu utrudniania dostępu do służby publicznej.
Z ustawy o pracownikach samorządowych wynika, że nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze, jest otwarty i konkurencyjny. Cała procedura musi odbywać się zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych. Dotyczy to także ogłoszenia o naborze, które rozpoczyna rekrutację.
Krok 1. Określ stanowisko, zadania, warunki
Z ustawy wynika, że w ogłoszeniu o naborze trzeba określić stanowisko, a także wskazać zakres wykonywanych na nim zadań. Niezbędna jest też informacja o warunkach pracy na tym stanowisku, tak by osoba zainteresowana mogła ocenić swoje możliwości, predyspozycje. Należy określić w nim charakter pracy, np. administracyjno-biurowa, oraz wskazać sposób jej wykonywania, np. przy monitorze ekranowym, związana z obsługą interesantów oraz przemieszczaniem się wewnątrz budynku.
Trzeba też podać miejsce pracy, np. w siedzibie urzędu. Jest to szczególnie istotne dla osób niepełnosprawnych. Należy wskazać, czy budynek dostosowany jest do potrzeb takich osób, m.in. czy wejście, windy i ciągi komunikacyjne mają odpowiednią szerokość umożliwiającą poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
Krok 2. Podaj wymagania
Wymagania stawiane kandydatom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta