Globalny apetyt jubilerów
handel | Bursztyn od lat podbija zagraniczne rynki, ale teraz przyszedł czas także na zegarki. Apart zaczyna światową sprzedaż dwóch marek – dowiedziała się „Rz”.
piotr mazurkiewicz
Konsumenci się przyzwyczaili, że zegarki to produkt eksportowy wyłącznie Szwajcarii, ewentualnie Chin, jeśli chodzi o produkty zdecydowanie najtańsze. Do rywalizacji o ten rynek wkracza Apart, lider rynku jubilerskiego w Polsce.
Podpoznańska firma w 2013 r. przejęła istniejącą od 1881 r. szwajcarską markę zegarków Albert Riele. Po ponownym podjęciu wygaszonej przez poprzednika produkcji z powodzeniem sprzedaje zegarki tej marki w salonach w Polsce. Na zachodzie Alber Riele nie jest jeszcze sprzedawany.
Teraz nadszedł czas na kolejny krok w rozwoju marki, która za kilka dni zostanie zaprezentowana na największych na świecie targach branży jubilerskiej w Bazylei. Spotyka się tam czołówka branży zegarmistrzowskiej. Jedynie targi w Genewie prezentujące marki luksusowe z najwyższej półki mogą się z nimi porównywać renomą.
– Targi jeszcze się nie rozpoczęły, a my już otrzymujemy wiele zapytań ofertowych, już realizujemy pierwsze zamówienia z zagranicy – mówi Helena Palej, rzecznik Apartu.
Nie jest to jedyna nowość, jaką szykuje firma. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita", należący do braci Rączyńskich Apart kupił już bowiem kolejną szwajcarską markę zegarmistrzowską, czyli Bergstern, która także zostanie zaprezentowana klientom w Bazylei i niedługo jej produkty będą mogli także zobaczyć klienci w sklepach....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta