Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wizerunek piwa się zmienia

26 marca 2015 | Ekonomia
źródło: materiały prasowe

Andrew Highcock | Widzimy potencjał w klasycznych produktach – mówi prezes Kompanii Piwowarskiej.

Rz: Jaki może być 2015 r. na polskim rynku piwa? Ciepły pierwszy kwartał przyniósł wzrost sprzedaży?

Andrew Highcock: W pierwszym kwartale wielkość sprzedaży całej branży jest na poziomie ubiegłorocznym. Spodziewamy się, że podobnie będzie w całym 2015 r. Natomiast to, czy już w tym roku zwiększą się wydatki na piwo, w dużym stopniu zależeć będzie od tego, jak konsumenci zareagują na innowacyjne produkty.

Jakich wyników spodziewa się w tym roku Kompania Piwowarska?

Jeżeli wprowadzane nowości trafią w gusty klientów, to w 2015 r. nasza sprzedaż powinna się zwiększyć o kilka procent. Będzie to jednak raczej niski, jednocyfrowy wzrost. Zakładamy natomiast, że wartość naszej sprzedaży ma szanse rosnąć szybciej niż wielkość liczona w hektolitrach.

Rynek piwa skazany jest na stagnację także w kolejnych latach?

Wierzymy, że nie. Dlatego końcówkę 2014 r. poświęciliśmy na przygotowanie dokładnej analizy rynku i sposobów konsumpcji piwa w Polsce. Na jej podstawie powstała nasza strategia dla branży. Powinna doprowadzić do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10100

Wydanie: 10100

Spis treści
Zamów abonament