Wizerunek piwa się zmienia
Andrew Highcock | Widzimy potencjał w klasycznych produktach – mówi prezes Kompanii Piwowarskiej.
Rz: Jaki może być 2015 r. na polskim rynku piwa? Ciepły pierwszy kwartał przyniósł wzrost sprzedaży?
Andrew Highcock: W pierwszym kwartale wielkość sprzedaży całej branży jest na poziomie ubiegłorocznym. Spodziewamy się, że podobnie będzie w całym 2015 r. Natomiast to, czy już w tym roku zwiększą się wydatki na piwo, w dużym stopniu zależeć będzie od tego, jak konsumenci zareagują na innowacyjne produkty.
Jakich wyników spodziewa się w tym roku Kompania Piwowarska?
Jeżeli wprowadzane nowości trafią w gusty klientów, to w 2015 r. nasza sprzedaż powinna się zwiększyć o kilka procent. Będzie to jednak raczej niski, jednocyfrowy wzrost. Zakładamy natomiast, że wartość naszej sprzedaży ma szanse rosnąć szybciej niż wielkość liczona w hektolitrach.
Rynek piwa skazany jest na stagnację także w kolejnych latach?
Wierzymy, że nie. Dlatego końcówkę 2014 r. poświęciliśmy na przygotowanie dokładnej analizy rynku i sposobów konsumpcji piwa w Polsce. Na jej podstawie powstała nasza strategia dla branży. Powinna doprowadzić do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta