Unia otworzy drzwi do internetowej ekspansji
Handel | Bruksela chce stworzyć wspólny europejski rynek cyfrowy. Więcej transakcji online powinno mieć charakter ponadgraniczny.
ANNA SŁOJEWSKA z Brukseli
Bruksela chce stworzyć wspólny rynek cyfrowy w Unii. Więcej transakcji internetowych powinno mieć charakter ponadgraniczny.
– Tylko 7 proc. firm w UE sprzedaje za granicą. Robiłoby to 57 proc. z nich, gdyby reguły biznesu były jaśniejsze – wylicza Andrus Ansip, wiceprzewodniczący KE ds. jednolitego rynku cyfrowego. Komisja Europejska przedstawiła wczoraj swoje priorytety w odblokowaniu rynku online dla unijnej gospodarki. – Granice w Unii Europejskiej ciągle istnieją. Przeniosły się do sfery online – mówił Ansip.
Według własnego prawa
Według naszych informacji Elżbieta Bieńkowska, unijna komisarz ds. jednolitego rynku, przemysłu oraz małych i średnich przedsiębiorstw, zaproponowała, żeby co do zasady firmy mogły sprzedawać towar za granicą według prawa swojego kraju. A ochronę konsumenta zapewniałby katalog unijnych gwarancji. Natomiast dla dóbr cyfrowych, jak np. e-książek, stworzony zostałby unijny zestaw regulacji identyczny dla każdego kraju.
Dziś firma sprzedająca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta