Wierzymy w polską gospodarkę
Brakuje nam doświadczenia we współpracy z firmami na świecie i boimy się zaufać oraz wchodzić w alianse w celu zwiększenia innowacyjności i konkurencyjności – mówi Marcinowi Piaseckiemu prezes PwC w Polsce.
Rz: Jaka jest Polska gospodarka? Liberalna? Postkryzysowa?
Przegoniliśmy w tej chwili Węgry, zbliżamy się do Portugalii. Do poziomu Niemiec czy USA jeszcze nam daleko i trzeba myśleć o kolejnych 20–25 latach. Prywatyzacja się kończy, a udział Skarbu Państwa w gospodarce, wraz z dalszą ekspansją polskiego prywatnego biznesu, będzie malał. Ale wielu prezesów i przedsiębiorców dodaje także inną kwestię. Mija okres walki konkurencyjnej na poziomie kosztów. Tym, co powinno stanowić dla polskiej gospodarki cel strategiczny, jest dbanie o jakość i innowacyjność. Konkurencyjność oparta tylko na niskich kosztach się kończy – musimy zadbać o jakość produktów, jakość usług, a także o jakość życia dla ludzi. Dokonaliśmy już przejścia do świata rynku. Teraz jako społeczność musimy iść do świata jakości – to daje krajowi szansę na zwiększenie tego, co biznes nazywa wartością dodaną. I za to inwestorzy czy konsumenci z zagranicy będą skłonni więcej płacić. Wzrosną produktywność i płace.
Czym się różnią polskie firmy od przedsiębiorstw na świecie i w naszym regionie?
Warto pokazać kilka statystyk z naszego badania „CEO Survey". Otóż brakuje nam doświadczenia we współpracy z firmami na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta