Awiatorzy Polski wschodniej
To, że sektor lotniczy staje się wizytówką polskiego przemysłu, jest zasługą skrzydlatego Podkarpacia.
Marek Darecki, prezes należącej do amerykańskiego giganta UTC, WSK Rzeszów (silniki lotnicze i komponenty napędów), współzałożyciel klastra, nie ma wątpliwości: Dolina Lotnicza coraz częściej odbierana jest w świecie jako wizytówka technologicznego przemysłu i jedna ze specjalności polskiej gospodarki.
Wciąż bijemy konkurencję niezłą relacją kosztów do jakości, a teraz atutem stają się ambitne ośrodki rozwijające technologie produkcji unikalnych, wytrzymałych materiałów, elementów samolotowych silników i precyzyjnie obrabianych przekładni, budowy innowacyjnych struktur płatowców czy podwozi lotniczych - mówi Darecki.
Druga fala inwestycji
Firmy uwierzyły w przyszłość lotniczego biznesu i teraz szykują się do drugiej fali inwestycyjnej. Ci, którzy wybudowali pod Rzeszowem fabryki kilka lat temu, np. bawarski koncern MTU, globalny Goodrich (dziś UTC Aerospace Systems), Hamilton Sundstrand i inne spółki amerykańskiego konglomeratu UTC, już rozbudowują zakłady lub planują dalszy rozwój, prężny ośrodek inżynierski we Wrocławiu zbudowało UTC. Po brytyjskim partnerze Rolls-Royce'a – spółce McBraida Polska i kanadyjskim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta