Kosmetyki z Polski podbijają światowe rynki
Polska stała się centrum produkcji międzynarodowych koncernów. Jesteśmy jednym z największych eksporterów kosmetyków w Europie. Branża rozbudowuje więc fabryki.
ANITA BŁASZCZAK
Ponad 30 mln euro, czyli ok. 124 mln zł, zainwestuje do 2017 r. w swoją polską fabrykę francuski koncern kosmetyczny L'Oreal. Pierwszy etap inwestycji jest już ukończony. – W zeszłym roku byliśmy skoncentrowani na rozbudowie fabryki o nowe hale produkcyjne. W tym roku i w kolejnych latach koncentrujemy się na wypełnianiu nowych hal urządzeniami produkcyjnymi. Nasz cel na ten rok to ponad 306 mln sztuk kosmetyków – zapowiada Paulina Jurkiewicz, dyrektor zakładu i członek zarządu Kosmepolu, fabryki L'Oreal w Polsce.
– Będziemy produkować więcej przy jednoczesnym zmniejszaniu wpływu na środowisko – dodaje.
Globalne marki znad Wisły
Rozbudowa zakładu Kosmepolu to niejedyna inwestycja produkcyjna w mocno konkurencyjnej branży, gdzie nasilił się wyścig na nowości i nowinki kosmetologiczne. Dodatkowo firmy wchodzą w kolejne kategorie produktów, co też wymaga wprowadzania nowych technologii. – Część firm buduje nowe hale, magazyny, ale jeszcze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta