Małe firmy na zagranicznych rynkach sprzedają coraz więcej
W ciągu kilku lat przychody z eksportu w małych przedsiębiorstwach wzrosły o prawie 70 proc. Pomagają w tym rewolucja cyfrowa i lepsza logistyka.
Anna Cieślak- -Wróblewska
Ze sprzedaży towarów i usług za granicę małe firmy (zatrudniające 10–50 osób) osiągnęły w ub.r. 48,8 mld zł. To o 11,8 proc. więcej niż w 2013 r. Tak wysokiej dynamiki przychodów eksportowych nie pokazały ani średnie (wzrost o 4,8 proc.), ani duże firmy (2,6 proc.) – wynika z danych GUS.
Zwiększa się też odsetek małych przedsiębiorstw, które podejmują się działalności eksportowej. W 2014 r. było ich 25,3 proc., a rok wcześniej – 24,8 proc. – Takie dane, a także nasze badania pokazują, że powolutku, ale jednak, zwiększa się liczba małych firm, które wychodzą poza granice Polski – komentuje Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan.
– W ostatnich latach wyraźnie widać, że małe firmy coraz odważniej wychodzą poza rynek krajowy – zauważa też Piotr Soroczyński, główny ekonomista...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta