Umowa zawarta przez telefon? Dopiero po potwierdzeniu na piśmie lub e-mailem
FIRMA – KONSUMENT
Do skutecznego zawarcia umowy przez telefon nie wystarczy zgoda klienta wyrażona bezpośrednio w trakcie jej prowadzenia. Przedsiębiorca musi potwierdzić jej warunki na tzw. trwałym nośniku i poczekać na ich akceptację.
Takie reguły dla umów zawieranych na odległość przy wykorzystaniu telefonu wynikają z ustawy o prawach konsumenta (DzU z 2014 r., poz. 827). Jej przepisy wyraźnie wskazują, że w przypadku gdy przedsiębiorca kontraktuje się z konsumentem w celu zawarcia umowy (umowy na odległość), ma obowiązek poinformować o charakterze rozmowy (jej celu) przed przejściem do samej propozycji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta