Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Raport końcowy może wpływać na czas rozliczenia daniny

24 czerwca 2015 | Ekspert księgowego
Paulina Bąk
autor zdjęcia: M P
źródło: Rzeczpospolita
Paulina Bąk

USŁUGI SERWISOWE

Postanowienia umowne mają znaczenie dla sposobu opodatkowania VAT. W tym także dla momentu rozpoznania obowiązku podatkowego według zasad ogólnych.

Spółka – czynny podatnik VAT – świadczy specjalistyczne usługi naprawy urządzeń elektronicznych, m.in. telefonów komórkowych i sprzętu IT (usługi serwisowe). Klientami są zarówno firmy krajowe, jak i nieposiadające siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. W zawieranych umowach przyjęto określony model rozliczeń: z upływem każdego miesiąca kalendarzowego spółka przedstawia usługobiorcy raport, zawierający rozliczenie wykonanych napraw, w szczególności ich koszt. Po przedstawieniu dokumentu usługobiorca jest zobowiązany do jego zaakceptowania lub wniesienia ewentualnych zastrzeżeń terminie w określonym umową.

Spółka zapytała, czy obowiązek podatkowy z tytułu świadczonych usług serwisowych powstanie z chwilą zaakceptowania przez usługobiorcę zrealizowanych świadczeń, która wyznacza moment wykonania usługi. Sama uważała, że moment wykonania usługi – w rozumieniu art. 19a ust. 1 ustawy o VAT – należy łączyć z wymogiem zrealizowania wszystkich czynności,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10174

Wydanie: 10174

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament