Raport końcowy może wpływać na czas rozliczenia daniny
USŁUGI SERWISOWE
Postanowienia umowne mają znaczenie dla sposobu opodatkowania VAT. W tym także dla momentu rozpoznania obowiązku podatkowego według zasad ogólnych.
Spółka – czynny podatnik VAT – świadczy specjalistyczne usługi naprawy urządzeń elektronicznych, m.in. telefonów komórkowych i sprzętu IT (usługi serwisowe). Klientami są zarówno firmy krajowe, jak i nieposiadające siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. W zawieranych umowach przyjęto określony model rozliczeń: z upływem każdego miesiąca kalendarzowego spółka przedstawia usługobiorcy raport, zawierający rozliczenie wykonanych napraw, w szczególności ich koszt. Po przedstawieniu dokumentu usługobiorca jest zobowiązany do jego zaakceptowania lub wniesienia ewentualnych zastrzeżeń terminie w określonym umową.
Spółka zapytała, czy obowiązek podatkowy z tytułu świadczonych usług serwisowych powstanie z chwilą zaakceptowania przez usługobiorcę zrealizowanych świadczeń, która wyznacza moment wykonania usługi. Sama uważała, że moment wykonania usługi – w rozumieniu art. 19a ust. 1 ustawy o VAT – należy łączyć z wymogiem zrealizowania wszystkich czynności,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta