Praca w biurze to koszmar? Jak rozpoznać syndrom chorego budynku?
poradnik | Klimatyzacja wieje chłodem po głowach pracowników, sezonowo duża część personelu jest na zwolnieniach lekarskich.
Rz: Po czym poznać, że biuro, które zajmuje firma, nie spełnia obowiązujących standardów?
Ian Booth: Można to poznać po tym, że pracownicy nie są już dumni ze swojego biura, przestają się z nim identyfikować, narzekają na warunki pracy. Najczęściej chodzi o brak komfortu termicznego, zbyt duży hałas, złą jakość powietrza, niewystarczające oświetlenie czy też aranżację nieodpowiadającą zadaniom wykonywanym przez pracowników firmy.
Biuro nie odpowiada już potrzebom firmy, brakuje przestrzeni do spotkań, tych formalnych i nieformalnych, oraz miejsc do tzw. cichej pracy.
Firmy badają poziom zadowolenia pracowników z biura?
Postrzeganie przez pracowników miejsca pracy oraz jego wpływ na zdrowie oraz produktywność powinny być ujęte w regularnie prowadzonych przez wiele organizacji tzw. badaniach satysfakcji pracowników. Wiodące systemy certyfikacji budynków (LEED, BREEAM czy też DGNB) zalecają stosowanie ankiet zadowolenia obecnych użytkowników budynku oraz gromadzenie ocen wydanych przez byłych użytkowników.
Oddziaływanie budynków na pracowników może być również widoczne w danych, które firmy gromadzą zgodnie z przepisami prawa pracy. Czynniki, które powinny zostać wzięte pod uwagę podczas oceniania wpływu budynków na pracowników, to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta