Mercator jest już w Azji, celuje w USA
Mój biznes | Producent jednorazowych rękawic medycznych po rozbudowie fabryki w Tajlandii liczy na skokowe zwiększenie przychodów i zysków.
maciej rudke
Wiesław Żyznowski, prezes i główny akcjonariusz Mercator Medical, zaczął od tłumaczeń z języka niemieckiego, ale szybko przeszedł do zarządzania spółką. Prowadzona z bratem firma początkowo zajmowała się importowaniem i dystrybucją sprzętu oraz narzędzi medycznych, dziś jest jednym z głównych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych.
Trzy skoki
– Nie jesteśmy w stanie wybrać jednego najważniejszego momentu dla rozwoju firmy, bo są co najmniej trzy. Rozpoczęcie ekspansji zagranicznej, m.in. zakup fabryki w Tajlandii, debiut na rynku głównym GPW w Warszawie oraz intensywna rozbudowa fabryki w Tajlandii, dzięki której jesteśmy zdolni do bardziej efektywnego konkurowania na rynkach światowych, w tym także na rynku amerykańskim – mówi Monika Sitko, wiceprezes firmy.
Mercator fabrykę w Tajlandii kupił kilka lat temu. Ta lokalizacja nie jest przypadkiem; daje ona dostęp do jedynego surowca używanego do produkcji rękawic, czyli lateksu – kauczuku naturalnego. W marcu oddano do użytku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta