Przeładunkowy rekord portów
logistyka | Ten rok będzie rekordowy pod względem wielkości przeładunków. Gdańsk staje się kontenerowym hubem, obsługującym największych armatorów.
Adam woźniak
W pierwszych sześciu miesiącach przez port w Gdańsku przeszło ponad 17 mln ton ładunków, co jest wynikiem lepszym o prawie 12 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i zarazem historycznym rekordem. To m.in. efekt dużego wzrostu przeładunku paliw, a także większej niż rok wcześniej ilości przeładowywanego węgla. Przy takim tempie wzrostu Gdańsk zajmujący siódmą pozycję w rankingu bałtyckich portów może wkrótce przesunąć się wyżej.
Półrocze przyniosło także poprawę wyników w porcie gdyńskim. Przebudowa nabrzeża oraz inwestycje w nowe magazyny pozwoliły na znaczne zwiększenie przeładunku zbóż, w których Gdynia jest na polskim wybrzeżu liderem.
Od stycznia do czerwca wzrosły także przeładunki w zespole portowym Szczecin-Świnoujście, zwłaszcza w przypadku rud żelaza, zbóż, drewna i ropy. Wzrosła także liczba przeładowywanych kontenerów. W rezultacie zakładane na koniec 2015 roku przeładunki powinny osiągnąć wielkość 24 mln ton. – Będzie to kolejny rekordowy wynik po 23,4 mln ton przeładowanych w roku 2014 – prognozuje zarząd portu.
Płyną kontenery
Do Polski przypływać będzie także coraz więcej kontenerów. W ubiegłym tygodniu terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował pierwsze kontenery linii żeglugowej Hamburg Sud. Tydzień wcześniej rozpoczął obsługę linii United Arab Shipping...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta