Urzędy stanu cywilnego żegnają się z papierem
Za niespełna miesiąc kończy się okres przejściowy, w którym gminy mogły prowadzić rejestrację aktów stanu cywilnego w starym systemie papierowym.
1 marca ruszył System Rejestrów Państwowych (SRP), który połączył najważniejsze polskie rejestry. Tego samego dnia weszła w życie nowa ustawa – Prawo o aktach stanu cywilnego wprowadzająca elektroniczny sposób prowadzenia rejestracji. Kilkanaście gmin skorzystało jednak z okresu przejściowego. Ten kończy się 31 sierpnia. Oznacza to, że od 1 września wszystkie urzędy stanu cywilnego będą musiały pracować już w systemie elektronicznym.
Jak podaje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, do 27 lipca na 2 tys. 299 urzędów stanu cywilnego 19 nie zapisało żadnej zmiany w Bazie Usług Stanu Cywilnego SRP.
W tej sytuacji Ministerstwo wystąpiło do urzędów wojewódzkich z prośbą o przekazanie informacji o przyczynach niepodjęcia pracy w nowym systemie przez wskazane urzędy stanu cywilnego. —cyran