Przechytrzyć biuro
turystyka | Nieprawidłowości dotyczące wypoczynku warto zgłosić już w trakcie pobytu, e-mailem. Reklamacja wysłana tradycyjną pocztą może dotrzeć po terminie.
AGNIESZKA LISAK
Za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych odpowiada organizator wycieczki (na podstawie art. 11a ust. 1 ustawy o usługach turystycznych).
Przepis ten, zdaniem Sądu Najwyższego (III CZP 79/10), należy stosować nie tylko do szkód o charakterze majątkowym (tj. strat finansowych), ale także do roszczeń o szkody niemajątkowe z tytułu zmarnowanego urlopu.
Gdy biuro podróży nienależycie wykonuje swoje obowiązki (np. kwateruje w podrzędnym hotelu czy brudnym pokoju), nie powstaje zazwyczaj szkoda finansowa, ale uszczerbek o charakterze niemajątkowym w postaci braku możliwości czerpania przyjemności z wakacji. Uszczerbek taki pozostaje najczęściej jedynie w sferze wrażeń i uczuć.
Pieniądze za brak komfortu
Wykładnia Sądu Najwyższego otwiera drogę do tego, by turysta, który np. przez trzy z siedmiu dni był zakwaterowany w gorszym hotelu, mógł dochodzić czegoś więcej niż zwrotu ceny wycieczki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta