Jak kupić sobie sceptyka
Prowokacja Greenpeace: za kłamliwy materiał o globalnym ociepleniu proponowali pieniądze. Naukowcy się złapali.
To była akcja jak z filmu „Żądło". Fałszywa tożsamość, finansowa zachęta i wreszcie haczyk. Tak zwani sceptycy, zaprzeczający istnieniu globalnego ocieplenia, połknęli ten haczyk razem z wędką. A ekolodzy z Greenpeace pokazali, w jaki sposób powstają materiały negujące globalne ocieplenie, na które powołują się potem wielkie koncerny. I to wszystko podczas konferencji klimatycznej w Paryżu.
Przynęta
Przedstawiciele Greenpeace przedstawiali się jako pracownicy lub reprezentanci dwóch firm – koncernu naftowego z Bliskiego Wschodu oraz firmy górniczej z Indonezji. Szukali kontaktu z amerykańskimi naukowcami, najlepiej z wiodących uniwersytetów, którzy podjęliby się napisania tekstów o korzyściach płynących z rosnącego poziomu dwutlenku węgla i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta