UE broni przewoźników
Jest projekt ochrony przed konkurencją z krajów Zatoki, Chin i Turcji.
Danuta Walewska
Dotychczas linie z krajów Zatoki, chińskie i tureckie latały do państw UE na mocy dwustronnych porozumień rządowych. Niektóre z tych umów były tak liberalne, że unijni przewoźnicy uznali je za zagrożenie dla swoich interesów.
Lufthansa i Air France KLM, których interesy zostały poważnie zagrożone przez linie z Zatoki i Turkish Airlines, ostro domagały się ograniczenia ich praw do rozwijania siatki w UE.
Subsydia pod lupą
Dwa tygodnie temu podczas konferencji w Amsterdamie poświęconej przyszłości lotnictwa w Unii Europejskiej komisarz Viloleta Bulc obiecała, że na poważnie przyjrzy się tej sprawie. Teraz z projektu dokumentu, który został przekazany do konsultacji, wynika, że Komisja Europejska chce ostrych ograniczeń publicznych subsydiów, pod groźbą odebrania przewoźnikom naruszającym te zasady prawa do latania do Unii Europejskiej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta