Zagranica rządzi na budowie dróg
Kontrakty na niemal połowę kluczowych inwestycji drogowych w Polsce zgarnęły dwie firmy – Budimex i Strabag.
adam Woźniak
Jest szansa, że jeszcze przed wakacjami pojedziemy autostradą A1 omijającą Łódź. Trzy fragmenty 37-kilometrowego odcinka między Strykowem a Tuszynem według planu mają być oddane pod koniec lipca i na początku sierpnia, ale budowa przebiega szybciej.
Zaawansowanie kontraktów Budimexu i Mota Engil wyprzedza harmonogram o kilkanaście procent. Jeśli przyspieszy także Strabag, otwarcie trasy możliwe byłoby pod koniec czerwca. Wykonawcom przyniosłoby to oszczędności na miesięcznych kosztach utrzymania oraz – co jeszcze ważniejsze – dałoby duże korzyści wizerunkowe.
To skromny rok
Ilość uruchamianych w tym roku nowych tras będzie jednak wyjątkowo skromna. W połowie maja zostanie jeszcze otwarty 40-kilometrowy odcinek autostrady A4 Rzeszów–Jarosław. Do tego trzeba dodać 10 km obwodnicy Lublina (S19) w grudniu oraz 15 km S8 Wiśniewo-Mężenin na trasie z Warszawy do Białegostoku.
Więcej nowych odcinków pojawi się w roku przyszłym, m.in. na drogach S3, S5, oraz S7. S8 i S19. Przyspieszenie będzie bardziej widoczne w latach 2018 i 2019, gdy do ruchu zostaną włączone odcinki A1 z Pyrzowic do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta