Wodór oczarował inżynierów
Auta z ogniwami są zbyt drogie, ale po 2020 r. pojawi się ich kolejna generacja.
Choć jeżdżących na wodór samochodów można wymienić kilka (na przykład Hyundai ix35, Mercedes klasy B, Honda Clarity czy Toyota Mirai), to jednak jest to cały czas technologia dopiero testowana.
Wskazówką jest choćby to, że najpopularniejszy obecnie model z wymienionych, Mirai, można jedynie wyleasingować – auto przez cały czas użytkowania pozostaje własnością Toyoty. Po zakończeniu leasingu auta wracają do producenta, który poddaje każdy egzemplarz dokładnej analizie.
Połączenie techniki japońskiej i niemieckiej
Gerald Killman z europejskiego biura badań i rozwoju Toyoty przyznaje otwarcie, że technologia ogniw paliwowych, które łącząc zawarty w powietrzu tlen z wodorem, produkują prąd, jest na razie na wczesnym etapie rozwoju.
Killman wskazuje, że nawet nowa, globalna platforma Toyoty dla kompaktów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta