Kolejowych producentów czekają dwa chudsze lata
Dostawcy taboru kolejowego i tramwajowego wyglądają przetargów. Ale przewoźnicy i samorządy z rozpoczęciem inwestycji czekają na unijne dotacje.
Robert Przybylski
Najbliższe dwa lata nie będą dla producentów taboru tak dobre jak rekordowy 2015 r. Według ekspertów dopiero przydział funduszy z bieżącej perspektywy unijnej pozwoli ocenić zakupowe możliwości przewoźników i samorządów.
Duzi przewoźnicy, jak Przewozy Regionalne oraz InterCity, nie mówiąc o samorządach, kupowali bowiem do tej pory tabor z unijnym dofinansowaniem. – Liczymy się z tym, że zamówienia będą niższe, co jest typowe w pierwszym etapie każdej perspektywy unijnego finansowania – przyznaje rzecznik Pesy Michał Żurowski.
Tramwaje z poślizgiem
Przetargi nie zostały jeszcze rozpisane, ale producenci już ostrzą sobie na nie zęby. – Spodziewamy się, że w tym roku w Polsce zostanie ogłoszonych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta