Perspektywiczne kierunki
Rozmowa | Andrzej Iwanow-Kołakowski, dyrektor na kraje UE Asstra Forwarding AG.
Rosyjsko-polska wojna transportowa szkodzi państwa firmie?
Andrzej Iwanow-Kołakowski: Jako firma zyskaliśmy nowych klientów, wzrosły nam też obroty. Szybko przygotowaliśmy dla odbiorców nowe łańcuchy dostaw. Wykorzystaliśmy przewozy promowe, przeładunki na Litwie i Białorusi. Pamiętaliśmy zamrożenie transportu samochodowego pomiędzy Polską i Rosją w 2011 roku i byliśmy gotowi na powtórkę sytuacji.
Skąd ta wojna?
Ze względu na globalizację procesów gospodarczych, wspólny europejski rynek oraz skomplikowany charakter nowoczesnego obrotu towarowego konkurencja na rynku przewozów drogowych pomiędzy Unią Europejską a Rosją jest coraz większa. Nie dziwi więc fakt, że polityka rosyjska wobec zagranicznych przewoźników (w tym Polaków, ale nie tylko), opiera się na systematycznym wypychaniu z rynku rosyjskiego.
Polscy przewoźnicy mają największy tabor w Europie, znaczna część z nich (szacuję, że ok. 15 proc.) wykonuje lub wykonywało przewozy na wschód. Jednak na ten rynek ma wpływ zarówno ekonomia jak i polityka....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta