Według prognoz na 2016 r. sprzedaż internetowa wzrośnie w Polsce o 23 proc. E-handel rozwija się w tak dużym tempie oraz stanowi tak ważny segment rynku, że wchodzą weń operatorzy logistyki ciężkiej.
Według raportu „Logistyka e-commerce w Polsce. Przetarte szlaki dla rozwoju sektora" największy wzrost popytu na krajowe usługi logistyczne w ciągu najbliższych pięciu lat będzie dotyczył obok kategorii moda, zdrowie i uroda takich branż jak: wyposażenie wnętrz, AGD, dom i ogród czy artykuły elektroniczne. Przedstawiciele firm logistyki ciężkiej przekonują, że mogą zapewnić szybką i tanią realizację zamówień do szerokiej gamy odbiorców nie tylko z sektora B2B, ale także B2C. W segment obsługi e-commerce wchodzą także firmy kojarzone dotąd z przewozami samochodowymi, jak np. podwarszawski Link.
Sieci handlowe konkurują ze sobą przede wszystkim sprawną dostawą zamówionego towaru. – Wiadomo, że sposobem na sukces w tej branży jest sprawność i elastyczność w działaniu, do tego więc muszą dostosować się operatorzy logistyczni - podkreśla dyrektor logistyki magazynowej Solid Logistics Jarosław Dłużak.
Wybrać właściwy towar
Rynek e-commerce wymaga skomplikowanego procesu kompletacji oraz nowoczesnych rozwiązań IT. – Z pewnością stanowi przyszłość logistyki kontraktowej, zwłaszcza w obszarze dostaw do klienta finalnego. Na rynek ten weszliśmy, dostosowując się do potrzeb obsługiwanych już przez nas klientów mówi prezes zarządu JAS-FBG SA Jarosław Domin.
Oznacza to konieczność przystosowania narzędzi nadzorujących operacje transportowe i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta