Siła w optymalizacji działań biznesowych
Przez świadomych przedsiębiorców zarządzanie procesami w firmie powinno być traktowane jako jedno z narzędzi zapewnienia wzrostu jej efektywności.
Sytuacja w różnych branżach często jest wyzwaniem dla zarządzających w obliczu potrzeby dokonania zmian – często wymuszonych. Odpowiedzialni za rozwój firmy stają wówczas przed pytaniem, co zrobić gdy organizacja:
- zbyt szybko się rozwija, co skutkuje nieadekwatnym do potrzeb poziomem zatrudnienia, brakiem w magazynach, długim czasem realizacji usług czy niewydolnymi procesami wspierającymi,
- wykazuje brak rozwoju i/lub jest w procesie restrukturyzacji, co objawia się niedostosowanymi do potrzeb rynku usługami czy produktami, zbyt kosztownym procesem wytwórczym,
- zbyt wolno się rozwija w stosunku do spodziewanych wyników finansowych, co może przełożyć się na utratę: udziału w rynku, potencjalnych lub obecnych możliwości finansowania zewnętrznego.
By skutecznie odpowiedzieć na potrzeby organizacji szczebel zarządczy powinien być świadomy czynników, które mogą wpływać destabilizująco na nią lub blokować jej rozwój. Czynniki te mogą być umiejscowione na zewnątrz lub wewnątrz przedsiębiorstwa.
Co trzeba zrobić
Do takich czynników należą m.in.: krótki cykl życia produktów na rynku, trudno przewidywalny rynek, zwiększona rotacja wewnętrzna, indywidualizacja potrzeb i oczekiwań klienta, ograniczona możliwość pozyskiwania informacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji, wzrost złożoności lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta