LPP i CCC wyraźnie zwiększają sprzedaż
Dwie największe w Polsce firmy z branży odzieżowo-obuwniczej osiągają zwyżki przychodów, ale zagrożeniem dla ich wyników jest presja płacowa.
maciej rudke
LPP, właściciel marki Reserved, w lipcu wypracował 535 mln zł przychodów, o 21 proc. więcej niż rok temu. To niezły wynik, biorąc pod uwagę 12-proc. wzrost powierzchni handlowej. Od początku roku przychody grupy urosły o 17 proc., do 3,2 mld zł, czyli również szybciej, niż rośnie powierzchnia.
Spada marża
Ale lipcowa dynamika sprzedaży została okupiona najwyższym w tym roku spadkiem marży brutto – aż o 8 pkt proc., do zaledwie 38 proc. (w czerwcu wyniósł 4 pkt proc., w maju firmie udało się powstrzymać trwający 15 miesięcy trend spadku marży spowodowany umocnieniem dolara i silną konkurencją w Polsce). W efekcie zysk brutto na sprzedaży w lipcu nie urósł mimo zwiększenia przychodów i wyniósł 203 mln zł....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta