E-papieros przy biurku zakazany
Od 8 września w miejscu pracy nie wolno używać nie tylko standardowych wyrobów tytoniowych, ale także wszelkich jego form zastępczych. Rozwiązania obowiązujące dotychczas tradycyjnych palaczy pracodawca musi stosować wobec wszystkich nałogowców.
Nowelizacja ustawy tytoniowej rozszerza zakaz palenia w pomieszczeniach zakładu pracy na e-papierosy i nowatorskie wyroby tytoniowe. Co to oznacza dla palaczy? Czy za dymek z elektronicznego papierosa przy biurku można stracić pracę? Jakie obowiązki i pole działania względem nowoczesnych palaczy ma pracodawca?
Nowe przepisy
8 września 2016 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (DzU z 2015, poz. 298 ze zm., dalej: ustawa). Uchwalono ją głównie w związku z obowiązkiem implementacji dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/40/UE z 3 kwietnia 2014 r. w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich w sprawie produkcji, prezentowania i sprzedaży wyrobów tytoniowych i powiązanych wyrobów oraz uchylająca dyrektywę 2001/37/WE.
Wśród wielu aspektów nowych przepisów jest i kontekst pracowniczy, a mianowicie rozszerzenie zakazu palenia w miejscu pracy o używanie e-papierosów oraz nowatorskich wyrobów tytoniowych (dalej: NWT). Dotychczas ustawa zakazywała palenia w pomieszczeniach zakładu pracy jedynie tradycyjnych wyrobów tytoniowych. Pracodawca, odpowiednio motywując swoją decyzję, mógł zakazać pracownikom używania w miejscu pracy również e-papierosów. Obecnie ten zakaz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta