Spółka spodziewa się odwrócenia spadkowego trendu w przewozach.
W Stanach Zjednoczonych firma odkupi 20 tysięcy samochodów marki Volkswagen i Audi oraz Porsche z trzylitrowymi silnikami Diesla. W 60 tysiącach egzemplarzy niemiecki koncern zobowiązał się do wymiany oprogramowania. dAnuta walewska
Wielką niewiadomą pozostaje ostateczna kwota, która obciąży budżet koncernu. Wiadomo, że będą to grube miliardy. Wymieniane jest nawet 80 mld dolarów. Na razie jedyne pewne rozliczenie, to 15,7 mld dolarów kary, jaką niemiecka grupa ma zapłacić w Stanach Zjednoczonych. To wiele więcej, niż amerykańskie władze nakazały wpłacić General Motors za wadliwe stacyjki (2 mld dol.) i Toyocie (1,2 mld dol.) za blokujące się dywaniki. W przypadku tych dwóch marek działanie było niezamierzone. Volkswagen oszukiwał z premedytacją, walcząc o udział w rynku.
Pozostają jeszcze koszty odkupienia aut z zamontowanym nielegalnym oprogramowaniem i rozszerzenie akcji przywoławczej na Audi, gdzie właśnie wykryto urządzenia zmieniające odczyty poziomów emisji spalin w czasie testów oraz całej akcji przywoławczej w Europie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta