W salonach aut czas wyprzedaży
W tym roku sprzedaż nowych samochodów osobowych przekroczy w Polsce poziom 400 tys. sztuk. To będzie najlepszy wynik obecnej dekady. Adam woźniak
W salonach aut rozkręcają się wyprzedaże rocznika. Część promocji ruszyła w ubiegłym miesiącu, lecz dopiero grudzień przynosi największą liczbę tańszych ofert. Korzystają z nich m.in. firmy, których udział w listopadowych zakupach samochodów osobowych przekroczył 68 proc. Koniec roku to okres, gdy przedsiębiorcy uzupełniają floty, co widać po wynikach sprzedaży: w ub. miesiącu zarejestrowano 37,2 tys. aut, o 23 proc. więcej niż rok wcześniej i o 15 proc. więcej niż w październiku. Ale wyprzedaże to przede wszystkim zachęta dla klientów indywidualnych. Zwłaszcza że ta grupa mocno się skurczyła i w ostatnich latach coraz chętniej sięga po auta używane.
Oferty wyprzedażowe obejmują upusty cenowe, sposoby finansowania, zniżki przy ubezpieczeniu. Sposobem zwiększenia atrakcyjności auta jest dodatkowe wyposażenie: nawigacja, systemy bezpieczeństwa, opony zimowe itp. Im auto droższe, tym obniżka ceny większa.
Nie tylko rabaty
Co można zobaczyć w salonach? Hyundai zaoferował rabaty wynoszące od 5 tys. zł w przypadku modelu i10 do 20 tys. zł na terenówkę Santa Fe w najwyższej wersji wyposażeniowej. 9 tys. zł zniżki można otrzymać przy zakupie najpopularniejszego auta marki – Tucsona. – Listopad był dla nas rekordowym miesiącem pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów. Na rynek trafiły 1644 auta, co dało nam siódme miejsce w zestawieniu producentów –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta