Amerykanie będą uciekać od płatnej telewizji
Według najnowszych badań za oceanem aż 41 proc. obecnych klientów tradycyjnych płatnych telewizji rozważa już „odcięcie kabla" z tymi usługami. magdalena lemańska
Tak wynika z badań, jakie firmy badawcze FocusVision i Zanthus przeprowadziły na 1 tys. osób w Stanach Zjednoczonych. Ciekawostką jest, że w przypadku abonentów tzw. serwisów OTT (od „over the top", czyli niezależnych serwisów wideo w sieci, takich jak Netflix czy Hulu) analogiczny odsetek jest znacznie niższy, bo wynosi 16 proc. To jednak da się wytłumaczyć faktem, że serwisy OTT nie wymagają od klientów podpisywania umów i pobierają opłaty w trybie comiesięcznym. Ich subskrybenci nie postrzegają wykupywania ich usług jak długoterminowego zobowiązania, świadomi tego, że umowa zawsze może zostać rozwiązana dość szybko.
Badania wypadają też dla serwisów OTT lepiej pod innymi względami. Zapytani o to, czy są zadowoleni z wykupionych usług, klienci serwisów internetowych w aż 59 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta