Przez dworzec Łódź Fabryczna do Zachodniej Europy
Nowe i zmodernizowane dworce oraz usprawnione połączenia w miejskich aglomeracjach mają zwiększyć atrakcyjność i konkurencyjność kolei.
W niedzielę zostanie oficjalnie uruchomiony nowy dworzec Łódź Fabryczna. Ten jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie stanie się kluczowym elementem nowego centrum Łodzi. Na drugim poziomie, ulokowanym 16,5 m pod ziemią, znalazła się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Będzie w stanie odprawić nawet do 200 tys. pasażerów dziennie, 20-krotnie więcej niż obecnie. Z dworca ma odjeżdżać przeszło setka pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, PKP Intercity i Przewozów Regionalnych. Inwestycja w tunelu i na dworcu objęła montaż 12,5 km torów. Budowa dworca pochłonęła 1,75 mld zł.
Teraz kolej szykuje się do następnej inwestycji na terenie miasta: wybuduje tunel łączący Łódź...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta