Firmy rodzinne zbyt rzadko planują sukcesję
Chociaż aż 72 proc. familijnych biznesów ma w najbliższych latach trafić w ręce następnego pokolenia, to tylko 9 proc. ma plan tej zmiany. Anita Błaszczak
Niemal każdy z właścicieli i szefów rodzinnych firm w Polsce (97 proc.) przewiduje, że w najbliższych latach ich biznes będzie się rozwijał, przy czym 29 proc. z nich planuje szybki, agresywny wzrost. Na czele wyzwań, które mogą utrudnić realizację tych planów, najczęściej (61 proc.) wskazują kwestię rekrutacji pracowników i utrzymania kluczowych kadr.
Może być to problem także w związku z sukcesją, do której przymierza się niemal trzy czwarte polskich przedsiębiorców – wynika z raportu „Badanie firm rodzinnych 2016", przygotowanego przez firmę doradczą PwC przy współpracy Instytutu Biznesu Rodzinnego. Raport jest wynikiem ponad 2,8 tys. wywiadów z właścicielami firm rodzinnych w 50 krajach świata, w tym 34 w Polsce.
Jak przypomina Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta