Mali przedsiębiorcy zaopatrują się w auta
Rośnie wynajem aut, ale malejący optymizm firm może spowodować redukcję popytu.
Robert Przybylski
Wśród przedsiębiorców coraz popularniejszy staje się wynajem długoterminowy. Na koniec października znajdowało się w nim 126,8 tys. aut osobowych, o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Kolejne firmy oferujące wynajem ogłaszają rekordowe wzrosty flot przekazanych do zarządzania.
Rosnące tempo wzrostu rynku CFM tłumaczone jest przez branżę przede wszystkim rozwijającą się sprzedażą tej usługi wśród klientów z sektora małych i średnich firm. Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów ocenia, że ma 20-procentowy udział zakupach aut firmowych. Przedstawiciele związku uważają, że usługa ta stanie się jedną z głównych form finansowania samochodów służbowych w Polsce.
Mikro przedsiębiorców kusi przede wszystkim coraz mniejszy koszt użytkowania nowoczesnych aut osobowych i dostawczych. – W wynajmie klient spłaca jedynie utratę wartości samochodu, a nie całkowity koszt zakupu pojazdu, dzięki czemu rata miesięczna jest znacznie niższa w porównaniu do tradycyjnego leasingu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta