Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ na społeczeństwo

19 grudnia 2016 | Ekonomia | Marcin Piasecki
O odpowiedzialnym biznesie dyskutowali goście kolejnego odcinka programu Marcina Piaseckiego „Na celowniku”
źródło: Archiwum
O odpowiedzialnym biznesie dyskutowali goście kolejnego odcinka programu Marcina Piaseckiego „Na celowniku”
Nie jest tak, że organizacje pozarządowe same są  w stanie rozwiązać na przykład problem ubóstwa. Dlatego coraz więcej tworzy się ciekawych partnerstw,  w których biznes daje swój know-how. Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu
źródło: Archiwum
Nie jest tak, że organizacje pozarządowe same są w stanie rozwiązać na przykład problem ubóstwa. Dlatego coraz więcej tworzy się ciekawych partnerstw, w których biznes daje swój know-how. Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Społeczna odpowiedzialność ma coraz większe  znaczenie. Ale jeszcze się uczymy jako  społeczeństwo tego,  żeby z takiej strony  patrzeć na biznes. Prof. Dominika Maison, kierownik Katedry Psychologii Osobowości na Uniwersytecie Warszawskim
źródło: Archiwum
Społeczna odpowiedzialność ma coraz większe znaczenie. Ale jeszcze się uczymy jako społeczeństwo tego, żeby z takiej strony patrzeć na biznes. Prof. Dominika Maison, kierownik Katedry Psychologii Osobowości na Uniwersytecie Warszawskim
Czasami mówię, że organizacja powinna mieć trudną sytuację finansową, bo wtedy mobilizuje się do działania. Trochę jak biznes, który cały czas musi myśleć, w jaki sposób zwiększyć swoją sprzedaż. Magdalena Pawlak, prezes Fundacji Dorastaj z Nami
źródło: Archiwum
Czasami mówię, że organizacja powinna mieć trudną sytuację finansową, bo wtedy mobilizuje się do działania. Trochę jak biznes, który cały czas musi myśleć, w jaki sposób zwiększyć swoją sprzedaż. Magdalena Pawlak, prezes Fundacji Dorastaj z Nami

Problemy społeczne są coraz bardziej złożone. Dlatego stawienie im czoła wymaga współpracy biznesu, państwa i organizacji pozarządowych.

Jakie trendy dominują w tej chwili w budowaniu społecznej odpowiedzialności firm?

– Biznes odchodzi od pojedynczych działań, czy to społecznych, czy to stricte charytatywnych, na rzecz pewnego całościowego, strategicznego myślenia o odpowiedzialności firmy – mówiła podczas programu Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Drugi trend to partnerstwa. Coraz bardziej złożone problemy społeczne wymagają współpracy kilku sektorów. Nie jest tak, że organizacje pozarządowe same są w stanie rozwiązać na przykład problem ubóstwa. Dlatego coraz więcej tworzy się ciekawych partnerstw, w których biznes daje swój know-how – dodała.

Po co firmy jednak w ogóle interesują się sferą, która wykracza poza zakres ich działalności? – Żeby lepiej zarządzać, żeby pracownicy byli bardziej zadowoleni, bardziej lojalni, żeby być lepszym sąsiadem, żeby być uznawanym za pożądaną firmę w jakiejś miejscowości – odpowiadała Panek-Owsiańska. Jej zdaniem powodów jest bardzo wiele. I nie są to przyczyny wizerunkowe, firmy chcą pokazać, w jaki sposób wpływają na świat, chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ.

Zaangażowanie mile widziane przez klientów

Dla polskich konsumentów, jak podkreślała prof. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego, społeczne zaangażowanie firm bardzo powoli staje się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10628

Wydanie: 10628

Spis treści
Zamów abonament