Przepis na długie życie marki
Większość firm traktuje wartości jako chwyt marketingowy. Jednak ich zdefiniowanie i odpowiednie wykorzystanie to przepis na silną markę. Malwina użarowska
Wartości oznaczają unikalne cechy firmy i przekonania, którymi kieruje się w swojej działalności. Powstała w 80. ubiegłego wieku idea Managing by Values (MBV) była jednak przez wiele lat traktowana jako zbyt miękką, by była skuteczna. Wydawało się, że za dużo w tam filozofii i emocji, a za mało konkretnych wskazówek biznesowych. Jednak niektóre firmy, wybrały ścieżkę połączenia takiego podejścia z twardą grą o rynek, jak choćby American Express, HP, Sony czy Johnson&Johnson. Ich sukces nie polegał jedynie na wprowadzeniu kluczowych wartości do materiałów promocyjnych, ale na do samego DNA organizacji. I dlatego, choć firmy te przechodziły przez lata wiele przekształceń i fuzji, jednak nie zagubiły po drodze swoich „miękkich" priorytetów.
Kilka wskazówek
Co zatem zadecydowało o ich sukcesie? Jest kilka objawów, które świadczą o tym, że firma jest na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta