Używane ciężarówki konkurują z nowymi
Przewoźnicy mają szansę na tańsze zakupy. Na rynku przybywa poleasingowych samochodów, często w bardzo dobrym stanie.
– Pokontraktowe samochody to dla mnie szansa na rozbudowę firmy – mówi przewoźnik z Podlasia, który zaledwie po roku działalności przymierza się do powiększenia swojej floty. I daje przykład: – Trzylatek z kontraktu serwisowego kosztuje w leasingu 200 tys. zł, a w nowy musiałbym zainwestować 300 tys. – tłumaczy.
Rzeczniczka MAN Trucks & Bus Polska Marta Stefańska przyznaje, że samochody używane sprzedają się coraz lepiej. – W 2016 roku sprzedaliśmy 1040 takich aut, gdy rok wcześniej 844 – porównuje.
Jednak boom na samochody pokontraktowe nie wszystkim się podoba. Dyrektor zarządu Volvo Group Trucks Baltic...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta