Maluch nadąża za trendami mody
Rosnąca zamożność polskich rodzin sprzyja krajowym producentom ubranek i butów dla dzieci. Anita Błaszczak
Kwota pięciu miliardów złotych robi wrażenie. A mniej więcej tyle Polacy wydali w minionym roku na ubranka i buty dla dzieci – wynika z danych firmy badawczej PMR. Według niej ponad połowa wartości całego rynku artykułów dla dzieci przypada na modę – w tym przede wszystkim na odzież, która kosztuje nas ponad 3,5 mld zł rocznie. Nie brakuje więc przedsiębiorców chcących uszczknąć kawałek tego tortu.
Jak ocenia Aleksandra Krysiak, dyrektor Związku Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego PIOT, słabo zbadany rynek dziecięcej mody jest bardzo rozdrobniony. Obok kilku większych marek inwestujących we własne sieci sklepów, jak np. Wójcik Fashion, 5-10-15 czy Coccodrillo, w krajowej branży odzieży dla dzieci dominują małe i średnie rodzinne firmy. Sporo z nich pojawiło się w ostatnich latach, gdyż ekspansja internetu, w tym e-handlu, ułatwia rozwój niszowych marek dla dzieci, takich jak np. Babyhod, Beloved, Bomali czy Loff Loff.
Jakość i ciekawy wzór
Nowym graczom sprzyjają rosnące dochody i świadomość konsumencka rodziców, którzy w swoich wyborach zwracają coraz większą uwagę na jakość i ciekawe wzornictwo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta